Ketonová dieta

Ketonová dieta

Že není možné hubnout a mít plný žaludek? Že vám toto všechno zní jenom jako sen? Omyl. Ketonová dieta taková skutečně je. Je založena na výrazném snížení sacharidů, což zároveň znamenám, že máte řadu jiných jídel povolených. Milujete hovězí steaky a další druhy masa? Nedokážete se obejít bez mléčných výrobků? Potom je tento dietní program přímo pro vás. Nejenom, že tyto potraviny můžete, vy je dokonce musíte. Díky nim tělu dodáte potřebné bílkoviny, kterými tělu kompenzujete to, že budete mít nižší příjem sacharidů neboli cukrů, které je třeba ze stravy eliminovat.

Ketonová dieta nejen pro kulturisty

Ketonová dieta začala být velmi populární především mezi sportovci, ale i mezi kulturisty. Vyšší příjem bílkovin jim pomohl k lepšímu růstu svalů a tak i k vyšším výkonům. Nyní je populární i mezi běžnými lidmi. To proto, že je naprostým opakem drastických diet založených na hladověních. Stačí zvolit potraviny se správnou výživovou hodnotou a není třeba se omezovat. Vše, co obsahuje minimální množství sacharidů je povoleno.

Ketóza spaluje tukové zásoby ve Vašem těle

Kdo se s pojmem ketonová dieta setkává poprvé, ten si dost možná ťuká na čelo a nevěří tomu, že je možné jíst většinu běžných jídel a přitom hubnout. Když se podíváme do hloubky principu této diety, je zaručeno, že musí fungovat. Tělo se při ní dostane do stavu takzvané ketózy. Ta vznikne ve chvíli, kdy se organismu nedostávají sacharidy a tak musí začít využívat svou vlastní energii. Při ketóze tělo začíná spalovat uložené tukové zásoby, ze kterých získává potřebnou energii na jakékoliv běžné činnosti. Čím déle je tento stav udržován, tím více tuku je spáleno. Mizí nejenom kilogramy zobrazené na váze, ale i objem postavy, který se den za dnem snižuje. Podmínka vzniku ketózy je jedna jediná. Eliminovat co nejvíce sacharidů a pokusit se o snížení jejich příjmu na maximálních 40 gramů denně. Aby vše fungovalo jak má, je třeba navýšit také množství přijatých bílkovin, tedy proteinů.

Správný jídelníček není složitý

Doplnění bílkovin ze stravy není nic složitého. Mezi potraviny, které jsou bohaté na proteiny a zároveň obsahují naprosté minimum sacharidů patří třeba vepřové a také drůbeží maso, stejně jako ryby. Doporučeny jsou i různé druhy sýrů, tvarohy, ale i další mléčné výrobky. Výhradně však ty, kde nebyl použitý cukr. Tomu ketonová dieta dává stopku. Dále jsou dobrým zdrojem bílkovin i obyčejná slepičí vajíčka.

I když to může vypadat, že ketonová dieta má jídelníček postaven na kombinaci masa, mléčných výrobků a vajec, realita je jiná. Tyto základní položky jídelníčku můžete kombinovat s mnohými druhy zeleniny, která vaši stravu nejenom ozvláštní, ale také zajistí přísun potřebných vitamínů i minerálů. při výběru zeleniny myslete na to, že ne všechny druhy jsou vhodné. Mezi tu s vysokým obsahem sacharidů patří mrkev, červená řepa, všechny druhy luštěnin, stejně jako rajčata a papriky, nebo i celer. Tyto druhy je vhodné omezit, nejlépe potom vyloučit. Mezi vyloučené potraviny patří řada příloh jako jsou brambory, těstoviny nebo rýže. Samozřejmostí je nutnost eliminovat pečivo a další výrobky z mouky, nebo jakékoliv alkoholické nápoje. A i když si myslíte, že bez toho všeho nevydržíte, opak je pravdou. Až na sobě začnete pociťovat vliv ketózy, budete litovat, že jste nezačali dříve.