Elaslim

NOVINKA! Tablety na zdravé hubnutí

  • rychlý, efektivní a zdravý přípravek na hubnutí
  • prostředek na snížení cholesterolu
  • zdravé zrychlení metabolismu
  • 100% přírodní tablety na hubnutí
  • desítky spokojených uživatelek řadí tyto tabletky mezi nejúčinnější

Low-carb fáze ketonové diety

08.10. 2013 • 4985x

V případě, že se rozhodnete pro ketogenní dietu a neradi byste, aby negativně ovlivnila vaši fyzickou aktivitu, nebo konkrétně sportovní výkony, doporučujeme zvolit tzv. cyklickou variantu. V tomto případě totiž není nutné omezit příjem sacharidů během celé doby trvání diety, ale jídelníček je během týdne rozvržen tak, že vždy dva dny můžete tyto složky zařadit jako obvykle. Zbytek týdne potom probíhá za minimálního příjmu sacharidů. Tato fáze je nazývána low carb fází diety. Nyní si společně přiblížíme a vysvětlíme, jaký bude mít tato fáze průběh, co můžete čekat a v čem je potřeba být ostražití.

Už samotný název nám prozradí, o co zde především půjde. Low carb znamená nízký příjem sacharidů a ten bude pro vás zcela zásadní. Během prvních pěti dnů z týdne se budete snažit ideálně vyřadit veškeré potraviny obsahující sacharidy. Jejich případný příjem by neměl přesáhnout celkový úhrn 40 gramů za den. Během těchto dní můžete absolvovat své fyzické aktivity a tréninky přesně tak, jak jste zvyklí. Vaše glykogenové zásoby se budou průběžně odbourávat, až zmizí zcela. Tato situace je označována jako tzv. ketóza a charakteristické je pro nic to, že vaše tělo začne získávat potřebnou energii spalováním uloženého tělesného tuku. V případě, že totiž nemá přísun sacharidů, je to jediná možnost, kde může energii získat. Obecně většinou platí, že k vyčerpání sacharidových zásob dojde během dvou až tří dnů. Můžete tedy předpokládat, že nejdéle čtvrtý nebo pátý den low carb fáze této diety již začne probíhat ketóza, tím pádem i spalování vašich tuků.

Ještě než se začneme zabývat jídelníčkem samotným, je tu ještě jedno nezbytné upozornění. Po celou dobu trvání této low carb fáze by měl být nedílnou součástí dostatečný přísun důležitých vitamínů, jelikož z hlediska fungování našeho těla platí, že zvýšené koncentrace ketonů, jež budou zdrojem energie, jsou pro náš organismus toxické. Je proto nutné dodat tělu dostatečné množství vitamínů, aby mohlo ketony spolehlivě odpalovat. Samozřejmě nesmíme zapomínat ani na zvýšený pitný režim.

Co se týče skladby jídelníčku, zde se řídíme podle klasických pravidel ektogenní diety. To znamená, že je nutné přijímat potraviny se zvýšeným obsahem bílkovin. Souběžně by měla být strava vyvážená, co se týče poměru bílkovin a tuků. Samozřejmě byste se měli snažit mít přehled o tom, jaký máte běžně energetický výdej a výrazně jej nyní nepřekračovat. Platí pravidlo, že čím více tělesného tuku budete chtít odbourat, tím větší by měla být vaše rezerva mezi přijatou a vydanou energií.

Nicméně příznivá zpráva je, že v jídle se nemusíte nijak výrazně omezovat a ani tuky není potřeba příliš hlídat. Ke snídani si proto můžete klidně dopřát tučnější tvrdý sýr nebo dokonce vajíčka se slaninou. Svačinu může představovat opět sýr, k obědu je povoleno maso, třeba i pečené. V naší běžné stravě bývají totiž obvykle z větší poloviny zastoupeny sacharidy, čtvrtina připadá na bílkoviny a zbytek tvoří tuky. Proto při téměř úplném vyřazení sacharidů automaticky dojde k intenzivnějšímu metabolismu uložených tuků.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Tipy na jiné články