Elaslim

NOVINKA! Tablety na zdravé hubnutí

  • rychlý, efektivní a zdravý přípravek na hubnutí
  • prostředek na snížení cholesterolu
  • zdravé zrychlení metabolismu
  • 100% přírodní tablety na hubnutí
  • desítky spokojených uživatelek řadí tyto tabletky mezi nejúčinnější

Ketonová dieta a vegetariáni

14.10. 2013 • 4082x

Ketonová dieta je možná nejčastěji prezentována jako dietní režim vhodný pro milovníky steaků, anglické slaniny apod. V případě, že se však rozhodnete blíže seznámit s jejím principem, brzy zjistíte, že snídaně obsahující slaninu, obědy z hovězího masa a večeře s rybou patří mezi základní položky na jídelníčku. Zajímá vás ale, jestli je v tom případě možné tuto dietu držet i pokud jste vegetariáni? Čemu je pak nutné věnovat zvýšenu pozornost? Přesně o tom bude pojednávat následující článek věnovaný ketonové dietě pro vegetariány.

Přestože v naprosté většině jídelníčků sestavených podle ketonové diety najdete především maso a masné výrobky, samotný princip diety na mase nestojí a režim může fungovat i bez něj. Jde zde pouze o to, že maso je jedním z běžných a oblíbených zdrojů bílkovin, které jsou klíčové při hubnutí s touto dietou. Pokud však budete schopni dohlédnout na to, aby váš denní přísun bílkovin byl dostatečný i bez konzumace masa, můžete bez obav ketonovou dietu začít dodržovat.

Celý princip je totiž založen na postupném navození a následném udržování zvláštního stavu, který se nazývá ketóza. Ten nastává několik dnů poté, co z jídelníčku vyřadíme téměř zcela sacharidy. Následkem toho dojde k vyčerpání zásob glykogenu a organismus bude přinucen začít čerpat energii z tzv. ketonů. Ty získá tak, že začne spalovat uložené tuky v těle a tím pádem člověk začne hubnout. V číslech můžeme říct, že podstatou diety je omezení přísunu sacharidů na 15 až max. 30 gramů za den. Záleží na vaší tělesné váze a také na tom, na kolik chcete být sami na sebe přísní. Souběžně je však potřeba organismu zvýšit příjem bílkovin a tuků.

V případě, že jste vegetariáni, žádný zásadní problém nebo změnu to neznamená. Vegetariánská strava jako taková totiž většinou již obsahuje dostatek bílkovin, proto budete muset zaměřit svoji pozornost spíš na vyloučení sacharidů. Co se týče potravin, nejčastější pro vás v tomto případě budou nejspíš vejce a různé druhy sýrů. Jsou to totiž bílkovinné zdroje obsahující minimum sacharidů. Opačný případ jsou však luštěniny, které bývají u vegetariánů velmi oblíbené. Ty bude potřeba z jídelníčku dočasně vyřadit. Přestože mají mnoho pozitivních účinků na naše zdraví, koncentrace sacharidů v nich je poměrně vysoká. Pro vegetariány bude vypuštění luštěnin z denní stravy asi největší změnou v běžném jídelníčku. Jedná se jak o fazole, hrách, tak i o cizrnu.

Doporučeno je však navýšit konzumaci vajec, které můžete různě kombinovat a míchat se sýry. Mezi vegetariánskými zastánci ketonové diety jsou např. velmi oblíbené sýrové omelety pouze z bílků, neboť žloutky obsahují vysoké množství cholesterolu.

Neveselou zprávou pro vás může také být, že jste-li v rámci své bezmasé stravy zvyklí na různé proteinové shaky a koktejly, ani tyto nejsou vhodné. Při pozorném prostudování jejich složení totiž zjistíte, že jejich mléčná varianta je velmi bohatá na sacharidy. V případě, že je zalijete pouze vodou, jejich chuť nebude nejspíš nejlepší. V této situaci můžete také využít vaječné bílky. Pokud je smícháte se sypkým proteinem, vznikne skvělé těsto na palačinky, které budou mimořádně bohaté na bílkoviny.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Tipy na jiné články