Elaslim

NOVINKA! Tablety na zdravé hubnutí

  • rychlý, efektivní a zdravý přípravek na hubnutí
  • prostředek na snížení cholesterolu
  • zdravé zrychlení metabolismu
  • 100% přírodní tablety na hubnutí
  • desítky spokojených uživatelek řadí tyto tabletky mezi nejúčinnější

Jídelníček u ketonové diety

03.12. 2013 • 14428x

Z hlediska toho, jaký jídelníček doporučuje ketonová dieta, může se vám v porovnání s ostatními jevit opravdu jako dar z nebes. Místo různých zdravých ingrediencí, které mnohdy ani neznáte, budete u této diety nakupovat vejce, tučné tvrdé sýry, anglickou slaninu, kuřecí a hovězí maso atd. Tyto suroviny však nebudou jen pro příležitosti, kdy byste chtěli zhřešit, neboť patří mezi ty základní, které ketonová dieta předepisuje. Její podstata totiž spočívá ve zvýšeném příjmu bílkovin a tuků. Ptáte se, jak tedy při jejím dodržování můžete zhubnout? Je to poměrně jednoduché, na úkor zvýšeného příjmu proteinů a tuků výrazně omezíte sacharidy.

Tajemství úspěchu této diety je ukryto právě v tomto jednoduchém principu. V dnešní době se s jejím užíváním nejčastěji setkáme u osob, které pravidelně navštěvují posilovny, nebo u aktivních sportovců. To znamená, že tento přístup k hubnutí je oblíben i u těch, kteří by možná svá kila shodili i bez diety, díky vyšší fyzické aktivitě.

Ketonová dieta je občas nazývána také proteinová. Už tento název částečně napovídá, co bude její podstatou. Naše běžná strava obvykle obsahuje až 50% sacharidů, zbytek tvoří cca z ¼ proteiny a ¼ tuky. V případě, že budete chtít tuto dietu vyzkoušet, bude potřeba tento poměr zásadně změnit. Na prvním místě bude potřeba minimalizovat příjem sacharidů na úplné minimum, což znamená v celkovém denním přísunu max. 30 gramů. Nahradit byste je měli zvýšením podílu bílkovin a také tuků. Základními surovinami vašeho nového jídelníčku tak budou tvořit potraviny, které jsou dobrými zdroji bílkovin, zároveň však neobsahují vyšší množství sacharidů. Znamená to např. dostatek masa, které si třeba můžete připravit ve formě steaků na kapce olivového oleje. Jedná se o kuřecí nebo ryby, dále je potřeba dbát na dostatek vajec. Ta mohou tvořit společně s anglickou slaninou novou verzi vaši snídaně. Ke svačinám použijte místo nízkotučných sýrů, jako je např. gervais, tvrdé sýry 30% nebo i 40%. Mezi jogurty vybírejte také tučnější, neboť v porovnání s nízkotučnými, kde je velký podíl přidaných látek, ve finále ty tučné obsahují mnohem méně sacharidů. Nezapomeňte ani na kefír, nebo kysané mléko, ty by vás rovněž měly provázet vašim hubnutím.

Nicméně nesmíme však zapomínat, že přeci jen držíme redukční dietu a přestože jídelníček dovoluje různé lákavé potraviny, neměli bychom se v žádném případě přejídat. Je potřeba neustále kontrolovat, aby náš energetický příjem nepřekračoval výdej. Nebudete už ale muset stále propočítávat bílkoviny a tuky. Snad ale nejvítanější výhodou jídelníčku této diety je to, že většina potravin v něm zařazených vás dokáže dostatečně zasytit. Nebude vás tedy provázet neustálý pocit hladu a různých chutí většinou typických pro dietní režim. Budete-li moci jíst maso a sýry, jistě budete mít lepší pocit, než když by vás k obědu čekala miska listového salátu a další chod v nedohlednu.

Pochopitelně můžete vše kombinovat se zeleninou, pouze nezapomínejte vždy zkontrolovat obsah sacharidů. Ideální jsou např. okurky, na druhou stranu opatrně např. u řepy nebo mrkve

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Tipy na jiné články