Elaslim

NOVINKA! Tablety na zdravé hubnutí

  • rychlý, efektivní a zdravý přípravek na hubnutí
  • prostředek na snížení cholesterolu
  • zdravé zrychlení metabolismu
  • 100% přírodní tablety na hubnutí
  • desítky spokojených uživatelek řadí tyto tabletky mezi nejúčinnější

Jak začít s ketogenní dietou

06.04. 2014 • 7721x

V případě, že se i vy rozhodnete ketonovou dietu vyzkoušet, bude to pro vás nejspíš znamenat postupné zjednodušení jídelníčku. Vzhledem k tomu, že podle klíčových zásad je nutné téměř zcela vyřadit sacharidy a zároveň dodržet poměrně vysoký příjem bílkovin a tuků, je již předem jasné, že výběr hlavních druhů potravin, které můžete jíst, nebude velký. I přesto, že ketonová dieta, díky svému prostému principu, patří mezi ty jednodušší, přesto se na ni budete muset před začátkem připravit. Nyní si společně přiblížíme, na co bychom určitě neměli zapomenout.

Většině lidí, kteří chtějí tento typ diety vyzkoušet, je její systém fungování již poměrně známý. Dá se říct, že je vhodná především pro ty, kteří chtějí rychle a efektivně zhubnout nějaká přebytečná kila. Proto dojde na určitou dobu, nejčastěji několik týdnů, ke striktnímu omezení v množství přijímaných sacharidů.

Tímto způsobem je již cca po dvou dnech dosaženo efektu, kdy tělo začne nezbytnou energii pro své fungování čerpat z tzv. ketonů. Ty vzniknou přeměnou uloženého tělesného tuku. To znamená, že místo obvyklého glykogenu se začnou metabolizovat tuky, kterých bychom se za běžné situace jen velmi obtížně zbavili.

V případě, že se vám tato dieta bude líbit a rozhodnete se ji vyzkoušet, přeci jen je potřeba před zahájením určité plánování. Nemusíte se obávat přípravy zbytečně složitých jídelníčků a rozpisů stravy, ale přesto je nutné si udělat několik úvodních propočtů. Jedině tak si totiž můžete být jisti, že postupujete správně a předpokládat, že se dostaví očekávané výsledky.

Prioritou by mělo být podrobné seznámení se s vhodnými a nevhodnými potravinami. Další nevyhnutelnou podmínkou je určení vhodného poměru přijatých bílkovin a tuků, neboť toto je individuální u každého jedince. Propočet se totiž odvíjí od tělesné hmotnosti. Nejdříve se proto pokusíme stanovit celkové denní množství přijatých bílkovin. Propočet je jednoduchý, vaši hmotnost v kilogramech vynásobíte jednou. Vzniklé číslo je počet gramů bílkovin, které bychom měli přijmout za den. Na základě této hodnoty se postupně dostaneme i k doporučené celkové denní energetické hodnotě. Číslo množství bílkovin vynásobíme čtyřmi a vypočtená hodnota je celkovým množstvím kalorií, které bychom měli denně přijmout z bílkovin. Vzhledem k tomu, že ketonová dieta založena na razantním omezení sacharidů, zbytek našeho energetického příjmu by měly tvořit tuky. Množství sacharidů, které se do našeho těla dostávají, by mělo být max. 30g a tato spotřeba je již obvykle bohatě pokryta sacharidy, které jsou přítomné ve zdrojích tuků a bílkovin.

Vezměte si váš doporučený energetický příjem, který vychází z vaší hmotnosti a měl by se přibližně pohybovat kolem třiceti kalorií na 1 kg. Od něj odečtěte celkový počet kalorií, které byste měli získat z bílkovin a dostanete se k hodnotě, kolik tuků byste měli denně přijmout. Stačí, když hodnotu vydělíte devíti, neboť v každém gramu tuku je zhruba devět kalorií.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Tipy na jiné články